Jak napisać biznes plan?

Ocena użytkowników:  / 1
SłabyŚwietny 

Biznes plan, to podstawowy dokument, który należy sporządzić przed rozpoczęciem działalności gospodarczej. Wiele osób pisze go dlatego, że chce, inni dlatego iż tak nakazuje urząd pracy, w którym chcą się ubiegać o dotację na założenie działalności gospodarczej. Sporządzanie dokumentu nie jest bardzo trudne, choć oczywiście w przypadku firm o skomplikowanym profilu, warto zainteresować się usługami firm, które biznes plany przygotowują.
business plan
Przygotowując go samodzielnie, szczególnie pod kątem złożenia go w urzędzie pracy, należy pamiętać o jednym – język biznes planu powinien być bardzo prosty. Nie może być skomplikowany, przepełniony wyrażeniami technicznymi, ponieważ osoby pracujące w urzędzie pracy, po prostu go nie zrozumieją, co spowoduje, iż ocenią go negatywnie.

Pisanie biznes planu, na pewno nie powinno oznaczać zapisywania skrótów myślowych i pisania wszystkiego trudnym językiem. Taki biznes plan będzie być może dla piszącego czytelny, ale dla kogoś, kto będzie miał go przeczytać i ocenić na pewno nie. Nie warto więc ryzykować i pisać czegoś, co jest po prostu trudne w odbiorze. Oczywiście – istnieją wyrażenia, których nie da się zastąpić i nie warto tego robić, maksymalne uproszczenie biznes planu jest jednak jak najbardziej wskazane.



System reklamy Test

zaloguj się:

Czytaj:

W obecnych czasach praktycznie nikt nie może być absolutnie pewien...
Pierwsze dni pracy nowo przyjętego pracownika są bardzo ważne z...
Biznes plan, to podstawowy dokument, który należy sporządzić przed rozpoczęciem...
Najniższa krajowa w poszczególnych państwach UE, wiadomo że Polacy nie...
Dobra niania to skarb. Jakie cechy musi posiadać, aby mieć...

najciekawsze:

Nie mówią prawie nic, bezradnie patrzą w krąg wyblakłym wzrokiem swym… Choć mogą forsę mieć, to przecież biedni są, bo...
;